Welkom op de site van Kanovereniging Uitgeest.

Onze kanovereniging bestaat sinds 1989 en heeft ongeveer 100 leden. De leden komen niet alleen uit Uitgeest, maar ook uit de omgeving zoals  uit Heemskerk, Beverwijk en Castricum.

De vereniging heeft de beschikking over een loods aan de gemeentehaven van Uitgeest (KLIK hier voor locatie). In deze loods bevinden zich ongeveer 100 ligplaatsen, een kantine en kleedruimte. Vanuit de gemeentehaven zit je binnen 3 minuten op het Uitgeestermeer.
Het vaarseizoen loopt van half april tot half oktober, maar ook buiten deze periode hebben we een aantal actieve leden dat de elementen niet schuwt en de hele winter doorvaart.
Voor leden die (nog) geen eigen kajak of kano hebben, beschikken we over een bescheiden maar gevarieerde "vloot" waar zij gebruik van kunnen maken.

Wil je eens komen proefvaren? Kom dan eens in het vaarseizoen langs op woensdagavond. Er zijn dan altijd wel mensen aanwezig die je wat meer kunnen vertellen of een stukje met je mee willen varen. Of neem contact met ons op.

Bezoek ons op FACEBOOK

Filmavond reddingstechnieken op 16 december

Het was een reuzegezellige avond met 20 leden die zich allemaal in de kantine schikten om te kijken naar filmpjes van YouTube over de verschillende reddingen die mogelijk zijn om, na omslaan, weer in je kano te klimmen. De creativiteit van peddelaars van over de hele wereld kent geen grenzen en zo werden er ook hilarische reddingen vertoond.

Na afloop van de filmpjes werd in de kanoloods een droge demonstratie gegeven van de belangrijkste technieken. Vooral de technieken die we in het zwembad zullen gaan oefenen passeerden de revue. Zo wed deze gezellige avond ook nog een voorbereiding op de zwembadsessies.

foto's Theo K