Samenwerking activiteiten Jason<>KVU

Door de besturen van de KVU en Jason is een tijdje geleden afgesproken dat we op het gebied van activiteiten meer zullen gaan samenwerken. Een voorbeeld daarvan zijn de zwembadsessies die al een paar jaar door leden van Jason en KVU worden bezocht.

Maar ook op het gebied van tochten kan dat. Daarom stellen Jason en KVU hun tochten voor elkaar open.

Als je wilt zien welke tochten Jason organiseert kan je hier klikken. of hier voor de site van Jason

Den Oever - Oude Schild
Zaterdag, 26. Mei 2018, 07:00

26 mei 2018 Zeetocht: Den Oever - Oudeschild v.v.
Dit is een heel interessante tocht omdat we op zowel de heen- als de terugweg deels dwars op de stroom navigeren, dwars over een zandplaat.

De tocht is bedoeld voor gevorderde zee-peddelaars. Als het heel rustig weer is kunnen beginnende zee-peddelaars ook mee ; dit afhankelijk van de vaarcapaciteiten en ter beoordeling van de tochtleiding)

Voor een ieder geldt dat je voldoende conditie moet hebben: genoeg om 3-3,5h achter elkaar te varen. Ook moet je gedurende een half uur met een stevig tempo kunnen varen: dit in verband met de oversteek vanuit Oudeschild voor de terugtocht. Stel dat we wat later aan die terugtocht beginnen om wat voor reden dan ook, dan staat er meer stroom (tot 1,7-2,5 knopen) die we dan schuin tegen hebben: vandaar dat we op zo'n moment door moeten varen om aan de overkant van de geul te komen. Maar het is te doen en een feest als er wat golven staan.

Een ieder die deze uitdaging ziet zitten is welkom!

Tocht-gegevens:
Afstand: 45km

Getij Den Helder: HW 6.10h en 18.07h    LW 12.00h.
Kentering stroom ter hoogte van Oudeschild omstreeks 13.30h

Als de wind meer is dan 4-5 bft gaat de tocht niet door! Mogelijk kunnen we dan elders een alternatieve tocht varen.

Het plan is:

·        verzamelen Uitgeest: 7.00h (het getij wacht niet.)

·        vertrek: 7.30h

·        aankomst: Den Oever: 8.30h

·        Vertrek na afladen & omkleden: 9.00h

·        Aankomst Oudeschild: 12.00h (Vaartijd: ca. 3-3,5h)