Samenwerking activiteiten Jason<>KVU

Door de besturen van de KVU en Jason is een tijdje geleden afgesproken dat we op het gebied van activiteiten meer zullen gaan samenwerken. Een voorbeeld daarvan zijn de zwembadsessies die al een paar jaar door leden van Jason en KVU worden bezocht.

Maar ook op het gebied van tochten kan dat. Daarom stellen Jason en KVU hun tochten voor elkaar open.

Als je wilt zien welke tochten Jason organiseert kan je hier klikken. of hier voor de site van Jason

Waalweekend
Vrijdag, 31. Augustus 2018, 12:00
Tot Zondag, 2. September 2018

Kampeer weekend Waal. 31 aug. - 2 sep.

Ons traditionele Waal weekend staat alweer voor de deur. Vrijdag middag vertrek uit Uitgeest. We rijden eesrt langs het eindpunt in de buurt van slot Loevenstein om een auto achter te laten voor de terugweg. Vervolgens naar camping Waalstrand bij Gendt in de Betuwe. Vrijdag en zaterdag kamperen we tussen de kribben Langs de Waal, waar meestal genoeg brandhout ligt voor een flink kampvuur. Zaterdag varen we ongeveer 40 km met de stroom mee, zondag  plusminus 25 km. Onderweg genoeg gelegenheid voor een pauze en koffie of zwemmen.
Gezien het drukke scheepvaart verkeer met golven en de stroming en de afstand is dit een tocht voor kajakkers met flink wat kms in de armen en voldoende ervaring met golven.
Er moet soms tussen de kribben gewacht worden tot een schip is gepasseerd om te voorkomen dat we te dicht bij komen.
Maar vooral een heerlijk weekend buiten in een prachtige omgeving.
Twijfel je of dit iets voor jouw is, bel dan even met Rob (06 22 79 80 37)

tochtleider: Rob