Markerwadden (Cancelled)
Zondag, 21. April 2019, 08:00 - 17:00

Cancelled, er zal geprobeerd worden later in het jaar de tocht opnieuw te plannen.

De Markerwadden is een uniek natuurgebied in ontwikkeling. De natuureilanden worden aangelegd met zand, klei en slib uit het Markermeer. Dit grote project draagt bij aan het natuurherstel van het Markermeer. Op deze nieuwe groep eilanden met natuurlijke oevers komt nieuwe natuur tot ontwikkeling. Zowel onder als boven water. Een natuurparadijs voor vissen en vogels en een heerlijk recreatie-eiland.

Het hangt van het weer en de deelnemers af of we voor de lange route vanaf Noord-Holland (vluchthaven Wijdenes # ca. 2 x 17km) of vanaf Lelystad (afstand ca. 2 x 10 km) kiezen.

Deze tocht is uitermate geschikt (afhankelijk van het weer) voor de “beginnende groot water vaarders“. Met als voorwaarde natuurlijk: een goede conditie, een uitrusting voor groot water en uiteraard voldoende vaarkilometers in de armen. Als je meer wilt weten over de gewenste uitrusting: klik dan hier

Meer informatie over vertrektijdstip en route volgt later, in april, aan de hand van de inschrijvingen en het weer: maar reken erop dat je een hele dag bezig bent; met vertrek omstreeks 8.00h

tochtleider: René