Huisduinen - Oude Schild
Zondag, 7. Juli 2019, 08:00 - 18:00

Huisduinen - Oude Schild

Bij gunstig weer ( windkracht  3 of minder ) een tocht waar ook de beginnende zeekajakker bij mee kan. Je conditie moet echter wel goed zijn , dwz  dat je  zo’n 3 uur achter elkaar een redelijk tempo kan volhouden.

De totale afstand is 29 km. Op de heenweg doen we Noorderhaaks  “de razende bol” aan en varen dan na een korte pauze verder langs de Mokbaai en de veerboothaven op Texel naar Oude Schild.
Daar hebben we twee uur om op adem te komen en wat te eten. De kentering is omstreeks 13.40 . Om 15.00 vertrekken we weer en varen rechtstreeks terug, over het Marsdiep, langs de ingang van de Marine haven  en verder onderlangs de zeewering van Den Helder naar het begin/ eindpunt bij “ Nogal Wiedus “ in Huis Duinen. Verwachte aankomst daar 16.30. Rond 18.00 / 18.30 zijn we dan weer in Uitgeest.

Uitrusting kleding en kajak volgens zeevaardigheids eisen. Zonnebrand , bril en petje meenemen, alsmede wat te eten en drinken  voor onderweg. Op Texel kan er ook bij de friet/ vistent gegeten worden

Twijfel je of deze tocht wat voor jouw is, neem dan even contact op met Rob , of vraag advies bij een van onze ervaren zeekajak leden. Mijn tel nr is 0622 7980 37, ik ben echter t.m 1 Juli met vakantie en mogelijk niet bereikbaar

Verzamelen Meldijk 08.00 uur

tochtleider: Rob