KVU Kanovereniging Uitgeest

De exacte coordinaten van ons clubgebouw zijn:
vlgs. std. WGS-84:
52°31,71min. NB en 4°43,03 min. OL
vlgs. RD grid:
x=109,540 en y=504,750

Onze loods ligt aan de Meldijk 23K in 1911 BA Uitgeest. In deze loods is door de leden zelf een kantine, kleed-, toilet- en doucheruimte gebouwd. Onze voordeur ligt op minder dan een kanolengte van het vaarwater en vanuit het haventje zit je zó op het Uitgeestermeer. Van daaruit is zo ongeveer elk vaarwater in Nederland te bereiken.
Een droomlocatie dus!

Routebeschrijving:

Botenhuis

De loods en meer.
Het is wat rustiger geworden in de loods, zoals dat gaat wanneer de winter zich aankondigt.
Maar dat wil niet zeggen dat er geen activiteiten worden ontplooid: de gebruikelijke diehards varen gewoon door, winter of niet. En op de woensdagavond bruist ons clubhuis nog van energie! Er wordt namelijk door een viertal noeste werkers met veel overgave getimmerd, geschilderd, beton gestort en wat dies meer zij. De uitbreiding van de herenkleedkamer nadert dan ook zijn voltooiing en het resultaat mag gezien worden. Om de heren wat aan te moedigen kom ik regelmatig even langs en tot mijn verbazing is de kleedkamer nog niet eens helemaal klaar of er wordt alweer stevig gediscussieerd over het volgende project: een grote kast achterin de loods, voor het uit het zicht opbergen van allerlei spullen en de voorraden van Leo voor onze kantine.
Bovendien komen er in de loop van de avond altijd wel een paar leden aanlopen om nog even gezellig wat te drinken, zodat de mannen van de klussencommissie na gedane arbeid kunnen ontspannen onder het genot van een drankje en (vaak) ook een lekker hapje, door Marjan of Leo verstrekt.
Vergeet niet dat de kantine voor iedereen toegankelijk is op de woensdagavond, of je nu wel of niet gevaren hebt! Hoe meer zielen, hoe meer vreugd en wie weet moeten we dan zelfs binnenkort ook nog de kantine gaan uitbreiden……  Tot ziens wellicht, Henk.

Op 22 april, na de openingstocht, werden de nieuwe kleedkamers officieel geopend. Met Champagne!

Hiermee werd een periode afgerond waarin een groep leden zich heel enthousiast heeft ingezet bij de bouw. Het inhuren van externe vakmensen was daardoor maar heel sporadisch nodig. Chapeau!

Henk, onze "verbouwingsmanager" zei op een gegeven ogenblik dat, nu de kleedkamers klaar waren, de kantine ook een opfrisbeurt nodig had. Een nieuw laagje witkalk bijvoorbeeld.

De nieuwe kleur van de website inspireerde echter om eens wat anders te doen dan zo'n klinisch witte kantine. Brainstormend hebben we bedacht dat het PaleGoldenRod-kleurtje (sinds kort de achtergrondkleur voor de website) de kantine misschien nog gezelliger zou kunnen maken.

Dit zal één van de laatste berichten over de verbouwing zijn, want het is bijna klaar:-)

Alhoewel, zoals altijd, wegen de laatste loodjes het zwaarst: Al die kleine klusjes kosten best veel tijd.

Maar er valt nu weer veel te melden:

Straks is er niets meer te doen ;-)

Kijk, want nu hangt er al een gordijn voor de kleedkamer. Kunnen de dames zich al privé omkleden.

Het is inmiddels 9 februari en er zijn weer mooie dingen te zien:

De dameskleedkamer is nu ook betegeld! Zo mooi.
Maar wees gerust dames: de deur komt ook nog wel.

Eigenlijk is het jammer dat er geen foto's van het begin van de verbouwing zijn gemaakt. Toen leek het nog een uitzichtloze klus. Maar NU is er elke week zichtbare voortgang.

Het wordt steeds mooier.

Het gaat hard nu: na elke woensdag-avond is er weer voortgang te melden:

Toen de schilders de buitenkant van het botenhuis gingen schilderen hebben ze het logo van de muur geschroefd.