Naar de Kreupel

Gaan we of gaan we niet, dat was de vraag. Onweerskansen en harde wind waren de hele week voorspeld. Gelukkig viel de voorspelling uit in het voordeel van kanovaarders. We vertrokken uit een mistig Uitgeest, maar in Medemblik aangekomen scheen er een waterig zonnetje door het wolkendek. Dus toch maar de zonnebrandcrème inpakken en de zonnebril opgezet voor de zekerheid. En toen op weg naar de Kreupel. Maar we zagen in de verste verte geen Kreupel. Zou het er nog wel liggen? We hobbelden lekker over de golfjes met de wind schuin achter. Na 1 uur zagen we in de verte iets schemeren wat een eiland zou kunnen zijn. Toen we dichterbij kwamen vloog een hele kolonie meeuwen op.

KLIK op de foto om de hele serie te bekijken

Klik hier om de rest van de tekst te lezen.

Marker Wadden 28 juli 2019

Klik op de foto voor de hele seriefoto's: Peter, Alex, Tiny

Zondag de 28e stond er teveel wind om de geplande tocht naar Simonszand te varen. Bovendien werd daar onweer voorspeld: die kwam er ook. En wel precies op die plek, maar wel pas om 19.00h. Maar toch goed dat we daar toen niet waren.

Een goede vervanger was, dacht ik, een tocht naar de Markerwadden. Ook een plek met veel zand.

Het weer was prachtig en we hadden het best naar de zin. Tegen 14.30 begon het wat te kriebelen omdat de lucht in de verte wat betrok. Alhoewel het verleidelijk was nog lekker in de zon te blijven zijn we toen tocht vertrokken. Mar goed ook want vlak voordat we de haven van Lelystad weer invoeren verdween de zon stak de wind flink op. Iets wat zuidelijker int land al veel eerder was gebeurd.

De golven bij deze wind an ca. 5 bft was een mooie test voor sommigen van ons. Maar ieder heeft deze golven van opzij goed opgevangen. Het duurde ook maar een kwarties dus de concentratie was nog perfect.  Sommigen hadden nog een spectaculaire surf de haven in, want daarvoor stond de wind precies goed gericht.

René