Marker Wadden 28 juli 2019

Klik op de foto voor de hele seriefoto's: Peter, Alex, Tiny

Zondag de 28e stond er teveel wind om de geplande tocht naar Simonszand te varen. Bovendien werd daar onweer voorspeld: die kwam er ook. En wel precies op die plek, maar wel pas om 19.00h. Maar toch goed dat we daar toen niet waren.

Een goede vervanger was, dacht ik, een tocht naar de Markerwadden. Ook een plek met veel zand.

Het weer was prachtig en we hadden het best naar de zin. Tegen 14.30 begon het wat te kriebelen omdat de lucht in de verte wat betrok. Alhoewel het verleidelijk was nog lekker in de zon te blijven zijn we toen tocht vertrokken. Mar goed ook want vlak voordat we de haven van Lelystad weer invoeren verdween de zon stak de wind flink op. Iets wat zuidelijker int land al veel eerder was gebeurd.

De golven bij deze wind an ca. 5 bft was een mooie test voor sommigen van ons. Maar ieder heeft deze golven van opzij goed opgevangen. Het duurde ook maar een kwarties dus de concentratie was nog perfect.  Sommigen hadden nog een spectaculaire surf de haven in, want daarvoor stond de wind precies goed gericht.

René

De Noord-Hollandse kano avondvierdaagse 2019

De Noord-Hollandse kano avondvierdaagse is in 2019 voor de 46e keer georganiseerd. De opzet is simpel: deelnemers varen een tocht van 10 à 15 kilometer bij vier verschillende kanoverenigingen uit Noord-Holland. Ieder jaar zijn er weer vier andere verenigingen die de organisatie op zich nemen. Dinsdag 18 juni was de KVU als organisator aangewezen.

Volgens organisator Martin Rendering is de kano avondvierdaagse een interessante tocht. "Het is gewoon mooi afwisselend. De ene keer vaar je door de stad, de andere keer vaar je door veenweidegebieden. Bij elke vereniging is er wel wat anders wat mooi is of wat een speciale plek heeft."

De Kano4daagse, en de voorbereiding daar van.

Al  maanden geleden kwam Martin Rendering van onze collega kajakvereniging “Zwetplassers” langs om te vragen of we weer eens wilden meewerken aan de kano4daagse. Die activiteit is lang geleden uitgegaan van de NKB, Nederlandse Kano Bond, die nu opgegaan is in het WatersportVerbond.

Klik hier voor de rest van dit verslag