Branding varen op 21 juli

Kasper, Anoushka, Dick, Gilbert en René trotseerden deze dag de branding bij Castricum aan zee.

Allemaal kwamen we af op de wervende teksten van Anoushka:

Zin in branding? "De kern van het oceanische laag schuift langzaam de Noordzee op en activeert donderdag behoorlijk. Dat gaat donderdag avond al voor flinke bewegingen zorgen tussen de watermoleculen van het Noordzee water. Vrijdag ligt het laag er nog steeds, maar waait het al minder hard. Een prima dag. Ook zaterdag een prima dag", aldus de surfsite.
Na deze stormachtige dagen zal het zaterdag NW3 waaien. Laag water 14.15 uur. Een noordelijke deining zal voor mooie swell kunnen zorgen. Afgelopen zaterdag was het nog mooier dan verwacht. Dat gebeurt als de swell goed doorkomt :-).
"De positie van het laag is vandaag nog wel zodanig dat er de hele dag nog nieuwe noordswell bij komt en er dus zaterdag en zelfs zondag kan worden genoten van prima golven. Dat de wind zich nogmaals aflandig draait is te betwijfelen, maar de windkracht blijft steken bij 3, in het noorden maximaal 4 bft. Dus zijn de golven prima te doen. Vanwege de noordelijke richting is het in noord-holland ook op de minder bekende spots net zo clean of misschien zelfs cleaner dan op de meest bekende. Daarbij is het met alle getijden goed te doen",