Algehele schoonmaak botenhuis 14 april 2019

schoonmaak

Voorjaarsschoonmaak

Op zaterdag 13 april is de jaarlijkse Grote Schoonmaak gehouden in ons clubhuis. Met acht vrijwilligers was het weer snel bekeken: ramen gelapt, vloeren gezogen en geschrobd, toiletten en douches spic & span, kasten opgeruimd en schoongemaakt, en zelfs alle clubboten van binnen en van buiten helemaal gesopt.

We begonnen zoals afgesproken om tien uur met een korte briefing van Tiny en koffie/ thee met iets lekkers erbij. Daarna ging iedereen in gecoördineerde actie aan de slag. De boten die op de vloer liggen werden naar buiten gedragen zodat in alle hoeken en gaten stof en vuil kon worden verwijderd, emmers met sop werden heen en weer gesjouwd en al snel rook het hele gebouw naar Andy en Jif. De stemming was opperbest en buiten wapperden de vlaggen vrolijk in het lentezonnetje.

Het is inmiddels wel een traditie te noemen dat de meeste werkers na afloop graag nog even blijven zitten voor een broodje en wat te drinken, door de KVU ter beschikking gesteld als blijk van waardering.

En zo kon het gebeuren dat rond de klok van één uur de vlaggen alweer naar binnen werden gebracht en iedereen tevreden huiswaarts ging.

Hartelijk dank, Marjan,Tiny, René, Gilbert, Justus, Anja en Paul.

De loodsbeheerder