Naar de Kreupel

Gaan we of gaan we niet, dat was de vraag. Onweerskansen en harde wind waren de hele week voorspeld. Gelukkig viel de voorspelling uit in het voordeel van kanovaarders. We vertrokken uit een mistig Uitgeest, maar in Medemblik aangekomen scheen er een waterig zonnetje door het wolkendek. Dus toch maar de zonnebrandcrème inpakken en de zonnebril opgezet voor de zekerheid. En toen op weg naar de Kreupel. Maar we zagen in de verste verte geen Kreupel. Zou het er nog wel liggen? We hobbelden lekker over de golfjes met de wind schuin achter. Na 1 uur zagen we in de verte iets schemeren wat een eiland zou kunnen zijn. Toen we dichterbij kwamen vloog een hele kolonie meeuwen op.

KLIK op de foto om de hele serie te bekijken

Het was nog een toer om onder de steiger door naar de lage aanlegplaats te komen, maar iedereen was lenig genoeg, dus het lukte. Maar toen kwam het grote glijden! De steigers waren spekglad mede door alle regen van de laatste tijd. Al schuifelend bereikten we de plek waar we het tentje (windscherm) wilden vastmaken aan twee kano’s. Daar eenmaal gezeten kon de pauze niet meer stuk. Lekker uit de wind. Soep, koffie, thee, broodjes waren voorhanden. Het was spijtig dat het onderkomen toch weer afgebroken moest worden. Maar de golven lokten alweer. Het was intussen ook wat harder gaan waaien en daar houden wij van. De kano’s dansten op de golven en zo bereikten we Medemblik weer. Dat we overigens, in tegenstelling tot de Keupel, al lang van te voren konden zien "aankomen". Het was een geslaagde tocht. Bedankt tochtleider en meevaarders!

Tiny / 13 oktober 2019

Klik hier voor aantekeningen van de vaarleider