Doelstelling en karakter

Het doel van de vereniging is het beoefenen en bevorderen van de kanosport. De vereniging houdt zich met name bezig met het recreatieve kanovaren. Jaarlijks wordt een vaarkalender vastgesteld met tochten op vlak- en groot water, waar de leden zich op in kunnen schrijven. Er is bijna geen water in ons natte landje of er wordt door onze leden gevaren; de polders, de rivieren, het IJsselmeer tot de Noordzee en de Waddenzee aan toe. Maar ook buiten de vaarkalender om wordt door leden onderling tochtjes afgesproken.

Bij ons kun je varen op grootwater (het meer) en vlakwater (de sloten en kleine meertjes).

Wij zorgen ervoor dat je aan kunt haken bij kleine groepjes. We hebben een z.g. meevaarprogramma, waardoor je kunt kiezen om samen te varen. Maar als je eenmaal goed in je boot zit kunt je ook een tocht alleen maken natuurlijk.

Bij het varen op grootwater staat veiligheid voorop. Op reddingsacties en weer in je boot kunnen komen na omvallen wordt goed geoefend, onder andere op een aantal (zon)dagen in de winter, in het zwembad.

Als lid van onze vereniging ben je tevens ook lid van een overkoepelende kanobond.