Met de nieuwste leden op verkenning in de polder

27 sept 2015

De zondag begon met een stralende zon.
Wij, 4 nieuwe leden Hans en Toos, Agnes en Marjan, stonden ruim voor tijd bij de loods om onder begeleiding van René en Tiny te gaan varen.

De route werd de Ham en Crommenije. Eerst over de meren en dan door de sloten. Dit omdat het even duurt voordat iedereen eindelijk zit en we dan na 200 meter peddelen al een overstap moesten doen.
Vol goede moed, gezellig babbelend en de nodige humor gingen we dan. Marjan had zichtbaar moeite om rechte koers te houden maar na een paar aanwijzingen (skeg) en natuurlijk de peddel niet verkeerd om ging het al een stuk beter.... Na de meren kwamen we door de sloten en hadden de 1e overstap. Het ging prima door de hulp en aanwijzingen van Rene en Tiny, al is het wel even wennen en oefenen. Bij de 2e overstap was de modder vieze grijze drab, dus daar wilde we echt niet in terecht komen. Haha.

Onderweg kregen we geschiedenis over de omgeving van René en Tiny. Wat is het daar mooi. Even verder varen zag René iets in het water drijven, het bleek een vogel te zijn. Waarschijnlijk een stern o.i.d. De vogel leefde maar was te zwak om zich te bewegen. René schepte de verzwakte vogel met zijn peddel uit het water en bracht het aan land. Hopen maar dat het daar aansterkt.
We gingen weer vrolijk verder en gingen richting het meertje achter Uitgeest, richting de sluis die toevallig openstond. De sluiswachter zag ons aankomen en konden zo aansluiten. Mazzel.

Voor ons 4tjes was dit een hele nieuwe ervaring. Zeker voor Hans die bovenop de waterbel zat en met zijn achterste punt achter het touw raakte! Dat werd even spannend maar gelukkig schoot hij op tijd los! Daarna werd het spannend voor Toos want nu raakte zij vast achter het touw! Maar ook dat liep goed af al zat de schrik er wel goed in! Daarna was het nog een klein stukje naar de loods, wat prima ging.
Rene en Tiny heel erg bedankt voor jullie begeleiding en aanwijzingen. Heb er veel van geleerd en zeker van genoten.
Marjan Tax