Spring Cleaning

Het was bijna jammer dat het zulk prachtig weer was, 12 april, want menigeen zou toch liever zijn gaan varen dan als de bekende “witte tornado ”door het clubhuis razen.
Maar goed, het had ook zo zijn voordelen: lekker in het zonnetje genieten van een kopje verse koffie, gezet door Eric, die al om negen uur stond te trappelen van ongeduld om te beginnen. Het ontlokte één van de collega-tornado’s de opmerking dat Eric mogelijk zijn horloge nog niet op de zomertijd had ingesteld. Het hele team arriveerde rond 10.00 uur en het was een waar genoegen om te aanschouwen dat de vele taken als vanzelf werden verdeeld en hoe er zonder plichtplegingen op een goed gecoördineerde wijze werd samengewerkt. We waren in totaal met tien man/vrouw en het werk was dan ook in enkele uurtjes geheel voltooid!

Ondertussen hadden twee heren ook nog  en passant de broodjes gesmeerd en van beleg voorzien, zodat er in een opgewekte stemming gegeten kon worden. Maar daarna nam bij sommigen de onrust alweer toe, immers het werk was nog niet geheel afgerond. Wat is er dan allemaal gedaan?
Teveel om op te noemen:
•    Het hele gebouw is ontstoft en gezogen
•    Toiletten en doucheruimtes grondig gereinigd
•    Kantine opgeruimd en gesopt
•    Ramen gelapt
•    Gereedschapkast opgeruimd
•    Rondslingerend spul opgeruimd
•    Vuilnisbakken geleegd
•    Magazijn van Leo leeggehaald i.v.m. uitbreiding kleedkamer
•    Alle clubboten voorzien van jubileumsticker
•    Handdoeken verschoond
•    De week daarvoor had Corry ook al de EHBO-dozen gecontroleerd en bijgevuld.
Alle harde werkers: heel erg bedankt. We kunnen er weer een heel seizoen tegen. Mag ik afsluiten met een vriendelijk verzoek aan alle leden om er samen voor te zorgen dat de boel ook schoon blijft? Als loodsbeheerder kijk ik terug op een uiterst gezellige en effectieve ochtend.
Henk.