Tochtverslag tweede nachttocht 22 mei 2009

June 29, 2009

Tochtverslag tweede nachttocht 22 mei 2009

De eerste nachttocht, eind april, was ik op vakantie, dus toen er nog een mogelijkheid kwam wilde ik dat niet missen.

Onder leiding van Peter en samen met Leo en Corrie, Chris, Erik en Jurgen gingen we laat in de avond te water. Allemaal een olielamp op het achterdek met tape vastgezet. Alleen Erik scheen vooruit met een koplamp. We gingen voor de wind het meer over en ik merkte al snel dat het extra laagje kleding in ieder geval voor de heenweg overbodig was. De voorspelde afkoeling van de lucht had nog niet ingezet en in de walm van de olielampjes gingen we richting De Woude. Gelukkig kregen we in het kanaal wat meer wind om onze kop, dat vaart toch wel een stuk lekkerder.

In De Woude werden we hartelijk ontvangen. Peter had geregeld dat ze speciaal voor ons open zouden blijven. De een aan het bier of wijn, de ander aan de thee, de volgende nam een punt appeltaart. Tja, wat kun je allemaal nuttigen midden in de nacht tijdens een kanotocht.
Na de sterke verhalen en versterking van de inwendige mens, kropen we na anderhalf uur weer in onze kano’s om tegen de wind in de calorieën te verbranden.
De olielampjes gaven het helaas al snel 1 voor 1 op. Ze stonden misschien iets te zuinig afgesteld voor deze wind. En dus gingen de knipperlichten op de boten en zwemvesten aan.

In Uitgeest de boten droog gemaakt en toen naar huis.
Om half drie stapte ik binnen in een donker huis. Ach, er zullen mensen zijn die ons voor gek verklaren. Henk heeft altijd een mooie slotzin voor een tochtverslag en hij heeft gelijk. Hij was er alleen zelf deze keer niet bij.
Peter, bedankt voor de organisatie en op naar de volgende tocht.

Hans de Waard