Gezocht: buddy’s voor kajakinstructie

Op de woensdagavonden 24 april en 15 en 22 mei houden wij weer instapavonden voor geïnteresseerden. Zoals elk jaar zullen wij de nieuwe leden die hier uit voort komen een aantal avonden met kajakinstructie aanbieden. Dit jaar willen wij de opzet van de instructie iets veranderen.
Wij willen niet meer uitgaan van één tot twee instructeurs die een groepje mensen op sleeptouw neemt, regelmatig bijgestaan door een paar andere enthousiastelingen, maar wij willen nieuwe leden voor een paar weken koppelen aan een vaste instructiebuddy. Wij denken dat deze manier een paar voordelen biedt:

• Nieuwe leden leren sneller andere leden kennen
  • De instructie drukt niet alleen meer op de vrije avonden van een klein groepje mensen
  • Ervaren leden dragen bij aan een goede ‘opleiding’ van nieuwe leden
  • Er kan wat flexibeler omgegaan worden met de instructiemomenten omdat er onderling afgesproken kan worden wanneer de instructie gegeven wordt

Wat blijft is dat we blijven werken met een kaart waarop diverse kajakbasisvaardigheden aangegeven staan. Als een nieuw lid heeft laten zien een basisvaardigheid voldoende te beheersen, dan wordt deze door de instructeur afgevinkt.  Hiermee zorgen wij er voor dat we zeker weten dat wij het minimale hebben aangeboden voordat iemand zelfstandig het water op kan en dat bij een eventuele instructeurwissel duidelijk is welke vaardigheden al behandeld zijn.
De instructieavonden staan gepland op woensdagavond 29 mei en 5, 12 en 19 juni. Maar zoals gezegd is het met het buddysysteem makkelijker om tussen buddy en nieuw lid misschien ook eens op een ander moment af te spreken.
Wil jij je inzetten als instructiebuddy, laat dit dan weten aan Maarten Wevers via de link hieronder of 072-5127734.