5 aug: internationale Stad&Ommelandtocht ICF 2012

UITNODIGING

Bij een kanotocht blijf je nooit echt droog, maar de 2011 editie van de Stad&Om¬me¬landtocht heeft de nodige records gebroken. Het was nat, echt nat. Maar een kanotrektocht door de Groninger maren en meren blijft ondanks het weer altijd een mooie en gezellige tocht. Het aantal deelnemers lag met 27 wel beduidend lager dan het gemiddelde over de afgelopen 21 jaren van 54.
Dat zal bij de 22e editie in 2012 alleen maar beter kunnen.

Bovendien gaan we dit jaar voor het eerst de tocht in omgekeerde richting varen. We verzamelen op 5 augustus zoals altijd in Winsum en starten maandag voor een tocht naar Ten Post, dinsdag varen we naar Steendam aan het Schildmeer en woensdag door de stad Gro¬ningen naar Haren, waar we een rustdag hebben op het terrein van de Groninger Kano Vereniging of je huurt die dag een fiets bij ons en maakt een tochtje door de Stad of door het Ommeland. Vrijdag pedde¬len we over het Leekstermeer naar Lettelbert, zaterdag via het Reitdiep naar Zoutkamp (afsluiting en barbecue) om zondag weer terug te varen naar de startplaats Winsum.
Een week lang peddelen met elke dag keuze uit drie afstanden en de mogelijkheid van bagagevervoer. Gezellige campings, onze mooie Stad (waarvan de inwoners Stadjers worden genoemd) en de vele oude, pittoreske dorpjes in het Groninger landschap maakten ook deze editie weer de moeite waard. De Stad&Ommelandtocht moet je een keer gevaren hebben!

informatie en inschrijvingen: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
de Stad&Ommelandcommissie