Instap- en instructieavonden

Voor geïnteresseerden en voor nieuwe leden zijn weer een aantal instap- en instructie-avonden gepland.

Instapavond

Kanovaren is pure, recreatieve watersport. Het is makkelijk, niet duur en heerlijk ontspannend. Middenin de natuur, overal in ons natte land kun je peddelen. Om je kennis te laten maken met de kanosport, organiseert Kanovereniging Uitgeest (KVU) dit jaar vijf instapavonden: In het voorjaar op de woensdagavonden 25 april, 9 en 23 mei en in het najaar op 5 en 12 september. Je kunt dan onder begeleiding van ervaren clubleden een uurtje rond peddelen door de polder of over het meer. De vereniging beschikt over een flink aantal verenigingsboten in verschillende maten en modellen, dus je hoeft zelf geen boot mee te nemen. De instapavonden beginnen om 18.45 uur.
Je kunt je voor de instapavonden aanmelden via de activiteitenkalender op onze website of bel naar telefoonnummer: 072-5127734.

Instructieavond

Kanovaren is niet moeilijk, maar het is verstandig om de techniek vanaf het begin goed aan te leren. Ook vinden wij het belangrijk dat nieuwe leden vanaf het begin bekend zijn met verschillende reddingstechnieken. Daarom geven we op verschillende woensdagavonden in het voorjaar en najaar instructie aan onze (nieuwe) leden. Onder begeleiding van ervaren clubleden worden diverse kajakvaardigheden getraind. Als een vaardigheid voldoende wordt beheerst, dan wordt dit op het certificaat kajakbasisvaardigheden afgetekend. Op deze manier hebben zowel de instructeurs als de kandidaten goed zicht over de vaardigheden die al beheerst worden of welke nog getraind dienen te worden.
De instructieavonden vinden in het voorjaar plaats op de woensdagavonden 30 mei, 6, 13 en 20 juni en in het najaar op 19 en 26 september en 3 oktober. Je kunt je voor de instructieavonden aanmelden via de activiteitenkalender op onze website of bel naar telefoonnummer: 072-5127734.