Voorjaarsschoonmaak aan de Meldijk

SCHONER DAN SCHOON

Aan het begin van ons vaarseizoen wordt er jaarlijks een grote schoonmaak gehouden in de loods. Nu is het, sinds Tiny Mannak de gangbare schoonmaak-werkzaamheden coördineert, misschien minder noodzakelijk dan voorheen, maar toch is het een fijn gevoel dat nu de totale loods eens op ouderwets degelijke manier “met bezemen gekeerd” is.
Het was een prachtige ochtend, 8 april en om tien uur werd begonnen met een lekker vers kopje koffie of thee en daarna brak de “witte tornado” los. Er werd met man en macht gewerkt: één van de leden had zelfs zijn zoon meegenomen, waarvan overigens later bleek dat hij die ochtend de enige betaalde kracht was! De lijst van schoonmaakklussen werd in recordtempo afgewerkt. Alle boten op de onderste laag werden van hun plek getrokken en tot in de kleinste hoekjes werd stof gezogen, spinrag langs de balken werd weggeveegd met de ragebol, sanitair gesopt, schone gordijnen en handdoeken opgehangen, de keuken vrijwel gesteriliseerd en de ruiten van binnen en buiten gelapt. Kortom, er werd niets aan het toeval overgelaten en losliggende rommel werd direct afgevoerd naar de gemeentewerf. En er was nog tijd genoeg om een lekker eindje te gaan varen ook!
Namens iedereen die gebruik maakt van onze loods en/of kantine, reuze bedankt maar weer: Anne Marie, Geert, Agnes, Marjan, Tiny, Daniëlle, Johan en Quinten, Paul, Corry en Wolter.
Henk.