Amstel Light Festival tocht 131213

Beste mensen,

In december en januari wordt het Amsterdam Light Festival gehouden. Kunstenaars verlichten objecten in de stad. Zie ook http://www.amsterdamlightfestival.com/

Vrijdag 13 december vaar ik langs het dozijn kunstwerken. Zin om mee te varen ??.
We verzamelen om 19.30 uur op de Duivendrechtse kade, ongeveer ter hoogte van nr 46-54. Dezelfde plek waar ook de tocht langs Sail vertrekt Er is daar voldoende parkeer gelegenheid en mogelijkheid tot instappen.
Om 20.00 uur vertrekken we. Via de Weespertrekvaart gaan we de Amstel op. Bij het Amstel hotel treffen we het eerste kunstwerk. Via het muziektheater en Munt varen we naar het Centraal station, langs Oosterdok en Scheepvaart museum gaan we langs de Hortus terug naar de Amstel. Na een dozijn kunstwerken en spectaculair uitzicht op Amsterdam "by night" zijn we rond 21.45 uur weer terug.
Uitstappen gaat lastig tijdens de tocht i.v.m. hoge kades en aangemeerde boten. Het dragen van een zwemvest is een must gezien de aard van het water, temperatuur en andere (rondvaart)boten. Ook een rondschijnend licht is verplicht. Wat ervaring op groot water is aan te bevelen.

Misschien tot vrijdag,

Rob van Dijk