Vakantie in eigen land, bij de noordpier in Wijk aan Zee.

Ezra Groenestein

Afgelopen woensdag was verrassend met 11 vaarders waaronder 3 uit Friesland, en ook nieuwere KVU-leden, top! Iedere nieuweling kreeg een ervaren maatje toegewezen. We waren lekker bezig .
De zeekajaks waren in de meerderheid dit keer.
Anoushka

KLIK op de foto voor meer beelden
Foto's: Anoushka

Klik op de foto foor de hele serie

Foto's: René van Rij

Vandaag met 3 vaarders de branding in, met een jonge (en enthousiaste, moedige) nieuweling, Maarten.

Er was twijfel of we zouden gaan bij mij. Marifoon liet weten dat het Z5-6 zou worden, en dat met opkomend tij. Surfweer liet vanmorgen weten dat het flat zou zijn. Meestal hebben ze het juist met hun voorspellingen, dus even mailwisselingen, daardoor 2 afhakers die liever gingen klussen.

Maar daar gingen

...

Het heeft even geduurd, maar in december waren er weer veel leden die nog even branding wilden varen.

Foto's: Annet

De verhalen gaan dat ze dit gedurende het hele komende jaar gaan volhouden ;-)

Na het succes van 2018 dit jaar een tweede lichtjes tocht met versierde kano's op het Alkmaardermeer.

Behalve versieren wordt er echter steeds meer gedaan voor de gezelligheid. En, niet ontkend mag worden dat er ook een zeker competitie-element meespeelt.

Behalve een kampvuur en de chocolademelk met slagroom hadden we dit jaar ook nog zang en muziek door Maeve.

Scullen zonder kajak:

Klik op de foto voor de hele fotoserie

Foto's: Peter

Klik op de foto voor de hele foto-serie

Foto's: Carla, Henk,Peter

Gaan we of gaan we niet, dat was de vraag. Onweerskansen en harde wind waren de hele week voorspeld. Gelukkig viel de voorspelling uit in het voordeel van kanovaarders. We vertrokken uit een mistig Uitgeest, maar in Medemblik aangekomen scheen er een waterig zonnetje door het wolkendek. Dus toch maar de zonnebrandcrème inpakken en de zonnebril opgezet voor de zekerheid. En toen op weg naar de

foto's : Peter, Jos, Rianne

foto's: Alex, Iris, Arianne, Danielle

Klik op de foto voor de hele seriefoto's: Peter, Alex, Tiny

Zondag de 28e stond er teveel wind om de geplande tocht naar Simonszand te varen. Bovendien werd daar onweer voorspeld: die kwam er ook. En wel precies op die plek, maar wel pas om 19.00h. Maar toch goed dat we daar toen niet waren.

Een goede vervanger was, dacht ik, een tocht naar de Markerwadden. Ook een plek met veel zand.

Het weer

1-2 juni 2019

Klik op de foto voor de hele fotoserieFoto's: Mary

Met 36 peddelaars mee met Klaas naar Schiermonnikoog.

En om het rustig aan te doen combineerden we dat met 2 nachtjes kamperen in Eenrum. Op een half uurtje rijden van het instappunt.

Mary, Tiny, Jos, René

KLIK op de foto voor de hele fotoserie

foto's: Theo

KLIK op de foto voor de hele fotoserie

Foto's: Nic en Peter

De Noord-Hollandse kano avondvierdaagse is in 2019 voor de 46e keer georganiseerd. De opzet is simpel: deelnemers varen een tocht van 10 à 15 kilometer bij vier verschillende kanoverenigingen uit Noord-Holland. Ieder jaar zijn er weer vier andere verenigingen die de organisatie op zich nemen. Dinsdag 18 juni was de KVU als organisator aangewezen.

Volgens organisator Martin Rendering is de kano

foto's Alex, Mary, Sebastiaan

Klik op de foto voor de hele serie.

Foto's: Mary, Alex

Klik op de foto voor de hele serie.

Foto's: Justus, Theo

klik op de foto voor de hele fotoserie

Verslag van een heerlijk tochtje door de polder tussen Heiloo en de Egmonden

De omgeving waar we zouden gaan varen is op zich bekend terrein waar we vaak genoeg door heen zijn geweest, wandelend fietsend of met de auto. Dit keer dus met de kajak!

Een tochtje niet te ver bij de loods vandaan….. waarschijnlijk liet de tochtleider ons daarom een extra rondje

schoonmaak

Voorjaarsschoonmaak

Op zaterdag 13 april is de jaarlijkse Grote Schoonmaak gehouden in ons clubhuis. Met acht vrijwilligers was het weer snel bekeken: ramen gelapt, vloeren gezogen en geschrobd, toiletten en douches spic & span, kasten opgeruimd en schoongemaakt, en zelfs alle clubboten van binnen en van buiten helemaal gesopt.

We begonnen zoals afgesproken om tien uur met een korte briefing van Tiny