Gezamenlijke tocht Jason – KVU op 10 oktober in het Amsterdamse Bos.

foto's: Peter

De tocht was een initiatief van Jason, en wij mochten mee. Beide clubs leverden ongeveer 7 mensen wat het een aardig koppeltje maakte.

We gingen te water op een handig plekje (Duizendmeterweg in Amstelveen). De dag begon verstild en mistig, maar met hoop op heel mooi weer. De hele tocht ging door een groene jungle, met al wat herfstkleuren. Wel heel bijzonder natuurlijk voor wie het grote water gewend is.

Ook bijzonder was dat er drie typen boten op het water lagen. René van der Kuij had twee honden meegenomen in een canadees die heel oplettend waren maar de hele dag door geen kick hebben gegeven. Er waren zeekajaks van beide verenigingen, en natuurlijk ook toerkajaks.

Het water was heel rustig, en daardoor werd er twee aan twee veel en gezellig gekletst. Het gebied is heel mooi om te zien. Veel minder mooi om te horen. Wij zijn in Uitgeest wel wat vliegtuigen gewend, maar een rijtje opstijgende vliegtuigen van de Buitenveldertbaan is echt spectaculair te noemen wat betreft geluid. Ze gaan vol gas de lucht in (gelukkig) en maken een bocht van 90 (120?) graden naar stuurboord om Amstelveen te mijden. Recht over het bos heen dus. Er staan dan ook weinig huizen. Eén manege met (dove?) paarden. Idyllisch plekje met goede koffie en taart.

Dit was een hele gezellige tocht. Bedankt aan de organisatie van Jason (Frank de Groot)!

Peter