Branding

Er zijn meerdere leden die ook regelmatig varen ook regelmatig in de branding varen.

Hiervoor is geen vaste planning. Het moment van brandingvaren hangt af van de wind, het getij, de golfhoogte en de swell.
Meestal neemt er iemand initiatief en wordt er bericht gemaild naar de leden die zich hebben opgegeven voor de branding-mailinglist.
Als je belangstelling hebt  stuur dan een mail naar de KVU om te vragen naar welk lid momenteel de brandinglijst beheert Onze favoriete plek om te varen is bij Castricum aan Zee. De kajaks worden op de auto of fietskar meegenomen

Zeker voor de branding geldt dat we sterk letten op de uitrusting en veiligheidsregels. Helm op. Minimaal met z’n drieën de zee op; en zo goed gekleed zijn dat ook bij te water raken onderkoeling voorkomen kan worden. Vooral in de winter.
Scroll hieronder naar beneden om de webcam van Sports @ Sea in beeld te krijgen.

Webcam sports at sea

Kies een andere camera positie: links zoom | links | midden | rechts | rechts zoom

branding gereedschappen

Hieronder zijn de links weergegeven die we gebruiken om te bepalen of de omstandigheden goed dan wel verantwoord zijn.

Zodat je tevoren weet of er golven staan, en je bijvoorbeeld niet onverwacht hard afdrijft richting IJmuiden of Den Helder.

Links;

En niet te vergeten de bovenaan deze pagina afgebeelde webcam die bij Wijk aan Zee staat.

Hoe het was!

oktober 2009 ; Castricum aan Zee

Voor het eerst in de branding

fotograaf: de vader van Maarten / Bakkum – 26 januari 2020