KVU weer in de branding

Het heeft even geduurd, maar in december waren er weer veel leden die nog even branding wilden varen.

Foto's: Annet

De verhalen gaan dat ze dit gedurende het hele komende jaar gaan volhouden ;-)

Lichtjes tocht 21 december 2019

Na het succes van 2018 dit jaar een tweede lichtjes tocht met versierde kano's op het Alkmaardermeer.

Behalve versieren wordt er echter steeds meer gedaan voor de gezelligheid. En, niet ontkend mag worden dat er ook een zeker competitie-element meespeelt.

Behalve een kampvuur en de chocolademelk met slagroom hadden we dit jaar ook nog zang en muziek door Maeve.

Klik op de foto voor de hele serie Klik op de foto voor de hele serie
 Film en Foto's: van veel leden op Whatsapp Foto's : Gerrit Bus (van de courant)

Naar de Kreupel

Gaan we of gaan we niet, dat was de vraag. Onweerskansen en harde wind waren de hele week voorspeld. Gelukkig viel de voorspelling uit in het voordeel van kanovaarders. We vertrokken uit een mistig Uitgeest, maar in Medemblik aangekomen scheen er een waterig zonnetje door het wolkendek. Dus toch maar de zonnebrandcrème inpakken en de zonnebril opgezet voor de zekerheid. En toen op weg naar de Kreupel. Maar we zagen in de verste verte geen Kreupel. Zou het er nog wel liggen? We hobbelden lekker over de golfjes met de wind schuin achter. Na 1 uur zagen we in de verte iets schemeren wat een eiland zou kunnen zijn. Toen we dichterbij kwamen vloog een hele kolonie meeuwen op.

KLIK op de foto om de hele serie te bekijken

Klik hier om de rest van de tekst te lezen.