17 oktober 2020 - tochtje langs de kust

KLIK op de foto voor de hele serie

Timo nodigde ons uit om langs de kust te varen. Hierop werd massaal gereageerd (door Willem Maarten en Peter). Dat komt vermoedelijk door het vroege tijdstip. Om kwart voor zeven reden we naar Uitgeest voor de boten. Om kwart over acht lagen we in de zee. Op dat vroege tijdstip is het nog vrij parkeren bij Biesterbos! Maar dat gaf ons alle gelegenheid om het strand wakker te zien worden. Hoewel, de vissers waren er al, een enkele hardloper, een Wim Hofzwemmer en een vrouw met hond, die harder wandelde dan wij vooruit kwamen. Het idee was namelijk om met windje 3 en stroom tegen naar het noorden te gaan, naar Bergen bijvoorbeeld. Er stond een lekkere deining uit het noordwesten die soms even hoger werd als er een bui langs kwam. De zon kwam boven het duin en we kregen een volledige regenboog te zien! Een heerlijk tochtje. Volgens Timo konden we ook de Egmond-zeehond gaan zien, hoewel het geen dierentuin is natuurlijk. En echt, even later dook hij op. Vanwege de privacywetgeving is hier geen foto van gemaakt. Je moet het maar geloven. Na 1 uur en 3 kwartier hadden we de 7 kilometer naar de vuurtoren afgelegd en was het even pauze. Ik dacht nog: we gaan nog even door, want het is nog geen 11 uur (de vooraf afgesproken omkeertijd). Maar het was mooi weest, we gingen terug. En snel ook. Binnen 50 minuten lagen we weer op het strand, nu dat van Castricum, na een lange surf het strand op.

Bedankt voor deze gezellige deiningtocht!
Peter