KVA-examen 4 juli 2021

Op de heerlijke dag dat ook de tocht naar Noorderhaaks werd gehouden en diverse leden tochtjes deden op het Alkmaardermeer werd ook het KVA-examen van dit jaar afgenomen. Voor deze lichting (Karin, Jaap, Ton, Alex en Peter) waren de omstandigheden heel licht. Geen wind, geen golven. Oke, de KVA-ers van vorig jaar (windkracht 9, iedereen in het riet) hadden een legendarische aflevering.

Maar juist wij werden heel kritisch gevolgd door de voortreffelijke en hardwerkende examinatoren Ria Delis en Karien Blankenburgh.

Met achtjes-draaien achteruit om boeien heen, het zonder spatzeil de kajak helemaal vol water zien te krijgen en dan verder varen, het kampioenschap borstcrawl met kajak en niet te vergeten met een leuk maar stevig theorie-examen.

Jaap had de meeste punten en was eigenlijk gewoon perfect.

Anne-Marie bedankt ook voor de organisatie, Ezra voor de syllabi, waarbij het Binnenvaart politiereglement (BPR) en Rijnvaartpolitiereglement (RPR) nu voor ons geen geheimen meer hebben!

Peter