Herinnering: Amsterdamse Grachten - 23 september 2012

Na het rondje rond Amsterdam Zuidoost van vorig jaar gaan we dit jaar de grachten weer verkennen. Uiteraard weer een tocht met een thema, namelijk “bijzonder”. Bijzondere, vreemde of minder opvallende zaken krijgen dit jaar wat meer aandacht. En uiteraard de functie van het water in de stad, daar valt niet aan te ontkomen.

Verzamelen, boten opladen om 9.00 uur. In tegenstelling tot vorige jaren zal de briefing over de route al in Uitgeest plaatsvinden. Aansluitend vertrekken we om 9:30 uur vanaf de loods naar een roeivereniging aan de Amstel in Amsterdam. Na koffie (met appeltaart?) bereiken we stroomafwaarts varend al snel de grachten van de hoofdstad. En hoe het verder gaat??? Uiteraard gaan we het IJ op. Halverwege leggen we aan voor een lunch.

Deze tocht is niet voor iedereen geschikt. Enige oefening is wel vereist. Gestreefd wordt naar een afstand van circa 25 kilometer. Ter vergelijking dat is twee maal een rondje De Woude. De vaartijd zal dan ongeveer vijf uur bedragen. Op het IJ kunnen de omstandigheden lastig zijn. Het water is al behoorlijk koud en kan lekker klotsen.

De inschrijving sluit op 19 september. Vermeld je telefoonnummer en het aantal kajaks dat je eventueel op je auto wilt vervoeren.

Gilbert