Vertrouwenscontactpersonen

De KVU is een gezellige vereniging maar toch kan het zijn dat er klachten zijn, dan horen wij dat graag. Voor klachten van algemene aard kun je contact opnemen met de voorzitter .
Is de klacht meer in relationele sfeer en is het grensoverschrijdend is dan kun je terecht bij de vertrouwenscontactpersoon (VCP).

Vertrouwenscontactpersoon (VCP)

Wat is dat en voor wie?

Een vertrouwenscontactpersoon is er voor alle situaties waarin je je onveilig of onprettig voelde. Tijdens het varen, het omkleden of de online communicatie kan het zijn dat er situaties ontstaan die niet prettig zijn. We gaan ervan uit dat iedereen het goed bedoelt maar hoe het overkomt, daar heb je vaak geen idee van. Voor al die situaties waarin je je niet prettig voelt en graag zou willen bespreken kun je bij ons terecht.

Wat doen we?

Als je contact hebt gezocht met de vertrouwenspersoon dan onderzoeken we samen met jou in een persoonlijk gesprek wat er precies aan de hand is en wat je ermee zou willen. Wil je alleen je verhaal kwijt of zou je graag willen dat er eventuele vervolgstappen worden genomen? Wij geven aan welke dat zijn. Er wordt altijd een kort, eventueel anoniem, verslaggemaakt dat jij als eerste te lezen krijgt. In overleg met jou wordt dit eventueel gedeeld met het bestuur.

Wie zijn VCP bij de KVU?

Mijn naam is Astrid Veenstra. Ik ben lid sinds 2017 maar kom al langer op de vereniging omdat mijn ouders ook lid waren. Mijn man Jaap is nu penningmeester van de club. Sinds 2023 ben ik ook vertrouwenscontactpersoon (VCP) bij KVU. Dit ben ik ook voor mijn werk. Ik ben geboren in 1972, getrouwd en moeder van drie kinderen van 15, 20 en 22 jaar. Mijn hobby’s zijn kanoën (doe ik te weinig), tennissen en wandelen. Ik bied je graag een luisterend oor om samen te kijken wat er precies aan de hand is en te onderzoeken hoe de situatie te verbeteren is.

Ik ben Corry Mijnster. Ik vaar met veel plezier het hele jaar op het meer en soms op zee. Ik geniet van samen met anderen op het water zijn en nieuwe dingen uitproberen. Sinds 2020 ben ik lid van de KVU en voel me daar helemaal thuis.
Ik vind het belangrijk dat iedereen zich op zijn plek voelt bij de KVU. En dat bij situaties die je als vervelend ervaart, er iemand is die met je mee denkt. Zo zorgen we met elkaar voor een veilige vereniging.
Ik heb een opleiding voor Vertrouwenscontactpersonen gevolgd en ben voor de KVU actief als vertrouwenscontactpersoon.

Heb je een vervelende ervaring gehad? Blijf er niet mee rondlopen!
Neem gerust contact op met Astrid of mij.