Amsterdam – 15 mei 2022

Leuk stadje wel!

Voor velen van ons was het de eerste keer om in de grachten van Amsterdam te dobberen. Verzamelen om 7.45 uur, en dat op zondag. Vertrek 8.15 en we lagen in het water om 9 uur stipt. Tochtleiders Timo en Johan hadden het goed uitgedokterd en we waren bij kanovereniging Zeeburg (https://kvzeeburg.nl/) te gast. Fantastische accommodatie aan een rafelrand heel dicht bij het centrum. En uniek: gratis parkeren op zondagen!

Het vroege tijdstip was heel gunstig want om 9-10 uur op zondag ligt heel Amsterdam nog te maffen. Het was heel stil en mooi. Het perspectief vanaf het water is prachtig. Het werd pas een paar uur later wat drukker, vooral met de rondvaartboten. Na een uur of twee kwamen we in een luxe jachthaventje (bij het centraal station in de buurt) waar je met een boot (?) aan wal kon, maar ook met je kajak. Het laatste is wel zo laagdrempelig. We mochten de kajaks achter de steiger in een slootje dumpen waar ze veilig lagen. Goede koffie daar, en ook ontbijtbuffet wat niemand van ons koos. Gelukkig wel een bitterkoekje bij de cappuccino.

Voor de tweede pauze gingen we een stukje grootwater over, wat voor de meesten wel even lekker was. Bij het Scheepvaartmuseum en Nemo is een mooie steiger, met daarachter een buitenzwembad. Hier hielden we onze lange pauze, met eigen brood met stroopwafels. Met mooi uitzet op de zwemmers mocht de pauze van Edwin wel wat langer zijn en dat was eigenlijk het enige minpuntje van de dag.

Timo en Johan: perfect georganiseerd.

Rest mij te zeggen dat ik wel wat meer nieuwe leden had verwacht! Als je klaar bent met de instructie kun je dit ook! En het is zo bijzonder.

Peter

Foto’s: Peter